Suzusho Supasse V (2009): Мал да удал

Suzusho Supasse V (2009)
Suzusho Supasse V (2009)
Suzusho Supasse V (2009)
Suzusho Supasse V (2009)
Suzusho Supasse V (2009)
Suzusho Supasse V (2009)
Suzusho Supasse V (2009)
Suzusho Supasse V (2009)
Suzusho Supasse V (2009)
Suzusho Supasse V (2009)
Suzusho Supasse V (2009)
Suzusho Supasse V (2009)
Suzusho Supasse V (2009)
Suzusho Supasse V (2009)
Иллюстрации: www.suzusho.com
Рейтинг:  1    -0    +1
At the 2009 Tokyo Motor Show Japanese kit car maker Suzusho is presenting the Supasse V, a lightweight 2-seater coupé powered by a Mazda-derived 2.3 turbo engine delivering 270 hp. The design is inspired by British and Italian sportscars.
Вы когда-нибудь заказывали себе суши на дом? Для японцев это даже не вопрос. Однако у них на дом можно заказать не только суши, но и машину. Захотите, вам её ещё и соберут на месте, не захотите - будет развлечение на недельку. Интересно, можно ли с Suzusho договориться о поставке машины почтой в Россию? Так, чтобы без таможенных пошлин, как необычный конструктор...

Новый кит-кар Supasse V заслуживает внимания. Ведь выглядит он неплохо, по-японски, и немного похож на Lotus. Но ещё интереснее, что его «сердцем» является двигатель от Mazda 3 MPS мощностью 270 лошадиных сил, а весит он на полтонны меньше, чем «трёшка» - всего 850 килограмм! И привод здесь задний. Вот и готов приличный спорткар с соотношением мощности на тонну веса в 317 единиц.

Двигатель расположен прямо за спинами водителя и пассажира. Места здесь два. Кузов... ну как вам сказать, если это можно назвать кузовом. В общем, безопасность гарантирует разве что стальной каркас. Зато проблем с VIN'ом не будет... На пластиковом кузове его нет, значит Supasse V пройдёт как большая газонокосилка.

Кит-кар представят на Токийском моторшоу на следующей неделе. А в продажу машина поступит в середине следующего года.


Supasse-V is a new sports car from the small (and largely unknown outside Japan) company Suzusho. It is a very high-tech effort and a very big step from the kit Lotus-7 clones that Suzusho is currently sells. The Supasse-V is similar in concept with the Lotus Exige. It uses a direct injection turbocharged 2.3lt Mazda engine (from Mazda 3/6 MPS) and has an aluminum frame.

It is designed by Kenji Mimura and it looks like a mini Group-C racer. Its design has a lot of classic supercar clues and although in places it isn't very polished, it looks at least in the same class with the Exige and far away from any -simpler and cheaper- kit car. It has almost the same dimensions with the Exige (it is slightly larger, especially in width and wheelbase) but it weighs only 850kg, about 100kg lighter than the Lotus (it is even lighter than the basic Elise). With 267ps from the stock Mazda engine it will be very fast.

Like the Lotus it has a chassis with a central bathtub from extruded aluminum and also aluminum front and rear subframes where the suspension, engine and mechanical parts are attached. For rollover protection there is a steel rollcage.

The radiator for the engine is in the front placed in an almost 45deg angle and the intercooler is placed in the rear, just below the rear small wing.

The suspension is as expected double wishbones in every wheel with a linkage mechanism that transfer the loads to horizontally placed coilovers.

The packaging and overall design looks very good and it has the potential for more powerful versions or racecar derivatives.

The interior is simple but well designed and as usually with very small manufacturers one can tell from it, how serious the constructor is about its product from a consumer approach. Suzusho is certainly has big plans for this car.

The Supasse-V will enter production in summer of 2010 and its price will be from 50-80.000$. However it isn't clear if it will be exported and if so to which countries.
По материалам: www.autoweek.ru; robotpig.net
Обсудить автомобиль
Автор
E-mail
Комментарий